söndag, oktober 14, 2007

Tidigt en södagskväll

Det slår mig lika hårt i magen, varje gång jag sätter jag sätter mig framför datorn, hur lite jag faktiskt får ut av den. I tron om att Internet skulle rädda mig i mitt hopplösa uppdrag att med mindre än 550 ord skriva en litterär analys av en pjäs gick jag och satte mig på kvarterspuben - både för deras goda ale och gratis wi-fi conection. Lika handfallen som alltid sitter jag nu här, med en halvfärdig introduktion och trött rygg, och undrar vafan jag ska ta mig till. Alla de referenser jag tänkt ut är som bortblåsta, som om det nu gjort någon skillnad eftersom jag knappt har utrymme att förklara parallellismen mellan "Macbeth" och "Dr. Who". Dessutom är jag hungrig. Imorgon kanske jag får något vettigt gjort, nu ska jag beställa en öl till.

Inga kommentarer: