onsdag, oktober 24, 2007

Paris mon ami

Efter att ha rökt dagens första Davidoff, läst en artikel om vit indie pop i The New Yorker och försökt få varmvattenberedarean att fungera känner jag mig sådär klyschigt dekadent snygg som man bara kan i en takvåning i Paris. Från balkongen ser jag flygplaned som siluetter på himlen, det är inte som när jag om nätterna ser dem lyfta från Gatwick genom takfönstret i mitt skyffe i Hove, och för första gången längtar jag inte bort. Elsa bor i kvarteren runt Periere och precis likte klassiska små tegelhusen i England har varje lägenhet här sin egen skorsten. Skillnaden är att gardinerna inte är konstant fördragna, vilket ger intrycket att folk faktiskt lever.
Dagens låt:The Go! Teams "Everybody's a V.I.P. to someone" ljuder ur de små datahögtalarna och jag funderar på om det börjar bli dags att ge sig ut på stadens gator och torg för att upptäcka världen. Ska bara äta en macka med färskost först.

Inga kommentarer: