måndag, oktober 15, 2007

De kommer från Kanada, och menar det...

Fukten klättrar upp längs dubbelglasen, dimman lättar sakterliga och luften smakar rent. Mitt hår har inte riktigt torkat än, vilket bidrar till ett visst obehag då jag rör på huvudet. Bussarna har börjat gå oftare verkar det som, eller om det är mindre trafik. Jag vet inte vad, men nåt är det i alla fall som gör att vi kommer tidigare och tidigare till campus för varje dag som går. Jag bider min tid med Tegan and Sara och Henrik Schyfferts blogg, då och då får jag hjälpa till att styra upp diverse essäskrivares citatbryderier.
När jag kom hem från puben igår fylldes jag av en oerhörd längtan efter livemusik. Ironiskt nog hade jag tidigare på dagen tackat nej till att följa med och kolla på ett garageband. The Sticks heter de, om jag inte missminner mig. Ett ganska fult namn om man får säga så. Fast; det där med bandnamn är en hel vetenskap. personligen föredrar jag ett relativt simpelt och opretentiöst sådant, dock finns det prettonamn som kan vara hyffsat ball. Brown till exempel.
Dagens låt är utan tvekan "Monday Monday Monday" med de svarthåriga tvillingarna från västerland.

Inga kommentarer: