måndag, januari 15, 2007

en swingpjatt i alltför små kläder

Så blev det att man såg Camilla på en sista Söndagsöl ändå. Planet blev, inte helt otippat, inställt p.g.a. orkan (oerhört symboliskt). Själv förbereder jag mig inför annalkande vikariat på Annedalskolans fritids. Annars händer inte mycket här i livet.
Försöker man ta det lugnt drabbas man genast av en förkylning. Därför hamnade jag på Notting Hill i lördags. Populärfilosofiska debatter kontra sentimentala hyllningsrop, för att sen dra vidare mot nån vräkningsfest där det lirades Lasse Dahlqvist
, och där Gurra dansade krypandes på golvet. Tydligen gick nån vattenledning sönder också och man fick utrymma lokalen.
Syrran stökar i köket – skolkar hon? – samtidigt som dagen så sakterliga börjar gry. Strålkastarna på Stena-båten släcks en efter en, spårvagnarna skramlar förbi Masthuggstorget på väg med flocken till jobbet, doften av kaffe letar sig in genom en öppen balkongdörr men klarar knappt att väcka liv i de måndagströtta, arbetslösa swingpjattarna. Textilen skaver lite mot huden, så att skinnet lyser rött. Det grusar sig. Stormen har lämnat mig oberörd… Förutom det att jag inte kan gå ut och springa. Vilken sabla otur.

Inga kommentarer: