lördag, januari 20, 2007

ooh, Fauntleroy

Det var så oerhört tyst när jag vaknade imorse. Efter att ha kollat ut på balkongen insåg jag att det nog berodde på all snö. Jag reflekterade inte ens över det faktum att det inte hade snöat när jag ragglade hem vid 3-4 tiden och att det nu låg ett decimetertjockt lager knark över hela Göteborg. Inte heller blev jag speciellt upprymd av det vita. Det sitter liksom i ryggmärgen, det där med snö. Självklart ska det vara snö i januari och tankarna på den varma vintern var som bortblåsta. Har det inte varit snö sen jag kom hem, i december. Jag vill bestämt minnas att familjen gick ut och åkte pulka på självaste julafton. Nä, det skulle aldrig min familj göra.
Jag har lyxsurfat lite på Adlibris och läst om Kalle Anka på Wikipedia. Undra vafan man översätter Fauntleroy med Magnus för…

Inga kommentarer: