torsdag, januari 18, 2007

Det är inte min dag - eller: Han har öppnat pärleporten

Lite tidigare ikväll simulerade jag ytterligare en cigarettpromenad. Uppe vid Masthuggskyrkan, bland mystiskt cirkulerande bilar – jag tror det har med knark att göra – och den sublima utsikten över Majornafunkis och Älvsborgsbrons plöjande långtradare i mörker, finner jag inget mindre än ett halvfullt (märk väl; halvfullt, inte halvtomt) paket Prince. Någon där uppe måste verkligen förakta mig, eller så testar (läs: plågar) han mig som han gjorde med Job (f.ö. har jag alltid ansett den delen vara lite motsägelsefull). Minus bölderna då. Jag kilade ner till Felix och lämnade dem på hans diskbänk. Nu har han nåt att festa loss på.
Morsan blev förnärmad när jag, vid matbordet, kallade Annica Dahlström för gammelfeminist. Sen blev hon lite sur när farsan klankade ner på FI, Gudrun Schyman och alkoholister (nyktra som onyktra), vilka startar politiska organisationer för att åter igen kunna få sola sig i rampljuset ack så vanebildande sken. Hon är en passionerad medborgare, min mor, men elden har falnat. Snart ska jag läsa artikeln om poprasism igen. Felix blev nog lite lack när jag dissade Världens modernaste land
.

Inga kommentarer: