onsdag, januari 10, 2007

Onsdagsflärd

Det tog mindre än 24 timmar innan vikariepoolen hörde av sig. Så i morse var man på Fjällskolan igen, fem timmar Svenska/Engelska med frågvisa högstadieelever. Då är jag i mitt esse. Imorgon är det Nordhem som gäller.
Min iPod kaosar. Det suger. Nu har jag ingenting att lyssna på under potentiella lunchraster. På tal om det så har Per börjat rota lite i var det försvunna paketet kan ha tagit vägen. Han ringde mig förut och frågade efter kvitton från postkontoret på Vauxhall street. Hur lyckas ett 13 kilo tungt paket försvinna?
Ikväll är det ”Gitarristerna” med Jens som gäller. Är sjukt pepp på kulturmissbruket jag är på väg in i. Kanske kan det bota all annan abstinens.
F.ö. verkar det vara officiellt nu, att Cecilia och Felix datar. Anna ringde igår kväll på väg hem från Kings Head och skvallrade. Dessutom ville Mihaly slåss med Felix. Spännande värre! Jag undrar fortfarande varför han messade mig om Auroras nummer. Intrigen tätnar…

Inga kommentarer: