söndag, januari 07, 2007

kullerbyttor och champagne

När jag igårkväll, framför ”Sky Captain and the world of tomorrow”, låg och klämde på min ynkliga lekamen upptäckte jag till min fasa någonting obehagligt, en liten utbuktning, en böld, jag tidigare aldrig lagt märke till. Under käken, på min vänstra sida, ner mot halsens första bronk sitter en lite rund kula. Troligtvis en mandel. En härlig start på det nya året, det nya livet och den 21:e födelsedagen.
Men vafean, nån skit ska man ha.
Hela lägenheten osar vitlök, en doft jag lärt mig avsky på min resa runt i Europa (fotnot: Per kan inte laga mat utan vitlök och vägrar äta någonting han inte lagat själv), ty min moster steker köttbullar(?). Det värsta med stekos är att stanken sätter sig i alla former av textilier och att det är praktiskt taget omöjligt att hålla den ute, hur många dörrar man än stänger. Det finns åtaliga minnen och historier rörande en viss
Robin Merkings något pikanta fiskdoft under en nyårsafton X antal år tillbaka. Själv äter jag ett päron, dricker en kopp kaffe och inspekterar födelsedagskalsongerna jag fått av min kära mor. För första gången i världshistorien (i.a.f. vad jag kan minnas) har jag fått precis allt från min önskelista:
tofflor
kalsonger
pengar
Jag fick till och med en liten bonus av farsan. En bok. Dra på trissor!
Nu ska jag återgå till självömkan och klämma lite på min abscess. Glöm inte att komma till Kings Head. Henke ska lira sin första match med
ManU, dock osäkert huruvida det blir från start. Jag vet vad jag tror.

Inga kommentarer: