onsdag, januari 03, 2007

Lättirriterad, jag?

Ibland händer det att jag totalt tappar kontrollen över mina handlingar och går mental och/eller verbal berzerker. Oftast har det att göra med personer och deras handlngar och/eller uttalanden. Då något sådant händer måste jag avsäga mig allt ansvar för konsekvenserna och/eller komplikationerna det orsakar.
Idag är en sådan dag. I själva verket har det att göra med mig, det är jag itne sen med att erkänna, och de krav jag ställer på omgivningen runtomkring, men visst civilt ansvar har man som postagrikulturellt kvasiexporterande IT-land som Moder Svea påstås vara. Vill man ha en interlektuellt framstående populärkulturistiskt supernation måste man kunna ställa vissa krav på det rent fysiska och materiellt eftersträvansvärda utbudet, samt de som idkar, anser och lever kring, med och/eller i kanon av mellanfolklig metropolitik. Semimondiala folkgrupper med vogueambitioner kan fan gå en på närverna.
Säg något och/eller håll käft!

Inga kommentarer: