lördag, januari 06, 2007

reinkarnerad exakt som förut

Sen frukost, utan morgontidning, med ett korsord. Idag är det svårt att få fason på tankar, likväl som pliktkänslor. Fast pliktkänslor har jag nog, det är bara det att jag inte tar tag i alla måsten. Som vanligt. Och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa mig för att jag själv ska inse vilken patetisk liten figur jag i själva verket är, trots frisyrer, slipsar, dyra strumpor, 200 CD-skivor, alla Shakespeares verk utgivna av Ordfront, vegeterianism och social pondus. Alla gamla anteckningar från Lit.vet. ligger staplade i ett torn på golvet, under en hög med smutstvätt, och jag hade tänkt att ta tag i det så sent som idag. Men det fick ingen bra start.
Mina nagelband är torra och spruckna, händerna är nariga och jag har spillt något klet på min tröja. Det är en obestämd, men bestämt unken, smak i munnen, från någonting jag absolut inte ätit, kaffesuget är stort och dagen är långt gången. Ända in på eftermiddagen.
Idag är det lördag. Fan va kul…

Inga kommentarer: