tisdag, februari 27, 2007

3 aber

Jag är blyg, det är ett problem för mig som annars är ganska social. Första kontakten är alltid ett jättekliv. Samma sak gäller om någon ger mig en komplimang, jag springer och gömmer mig. Om jag inte blir defensiv och ilsken. Det är en ganska konstig reaktion på något snällt. Sen är det ett problem att få mig tyst. Jag är närmast en vandrande definition på kvalificerat skitsnack.
Kollade precis på Arbetsförmedlingens hemsida. Där ligger ett jobb upplagt som jag sökte för över en månad sen. Igen. Hallå, nöj er med de CV:n ni får! Fuck off!
Jag tog en cigarett på väg hem från Cinemateket och funderade på varats ofrånkomliga likgiltighet. T.ex. finns det vissa som vill förbjuda abort men tycker det är helt reko att krubba kött. Det tycker jag är konstigt.

Inga kommentarer: