onsdag, februari 28, 2007

Inget händer här

Det tar oroväckande lång tid att logga in på mitt bankkonto. Lägenheten är nedsläckt där jag sitter och huttrar. Helt plötsligt kom kylan. Snön har fallit till och från idag, utan att det spelar någon roll. Allt blir slask. Orken har liksom runnit ur. Jag rabblar citat för mig själv för att få tiden att gå, det tycks inte hjälpa. I väskan ligger den bok jag borde läsa, men det är så långt till hallen och golvet är både kallt och ogästvänligt. Rummen skiner gråa, trots tapeter och paneler, och tillsammans med datorns surr får det hela lägenheten att likna ett kontor. Min telefon ligger i sängen. Tyst och tråkig. Det mesta är likt snön som förut singlade – kallt, vitt och oinspirerat. För en dryg timma sedan slutade jag jobbet. Jag sa hejdå, packade ihop mina grejer och flydde ut i kylan. Här händer lika lite. Jag får väl skylla mig själv.

Inga kommentarer: