söndag, februari 11, 2007

Självömkan – det nya svart 2007?

Det är konstigt hur kappan faktiskt vänds efter vinden. Jag har testat. Det fladdrar som bara attan. Nybadad (söndag idag), nyfrossad, ny Ågren och snart ny vecka. Har jobbat en del nu, vågar man ta ledigt nästa vecka? Eller ska jag helt sonika räkna med att ingen tar in en vikarie under Sportlovet? Har alltid undrat varför det heter sportlov. Men så har jag ju aldrig fattat charmen med vintersport. Det är bara kallt.
Låg hemma och såg ”
À bout de souffle” igårkväll. Jean Seberg kvalar lätt in på min lista. Hur många gånger jag än ser den är den lika vacker. Jag är motbjudande. Jag får rysningar.
"Rainbow Star" med Regina Lund är utan tvekan dagens. Kan man vara mer pretto?

- If you'll be my beatnik I can be your life long pall

Inga kommentarer: