lördag, februari 24, 2007

Make the bad things go away

Filmfrossan är över nu. Eventuellt ska jag se nåt ikväll, men jag har svårt att välja mellan ”Kramer vs. Kramer” och ”Intolerable cruelty”. Får väl banda den ena. Jag vill inte ta ifrån ”The Virgine Suicide” dess skönhet men det är svårt att påstå annat än att ”Sabotage – Fåglarna sjunga 1.45” får bli dagens höjdpunkt. Det och Man U vinst mot Fulham.
Avsaknaden av social närvaro kan placera tillvaron i värre dager än vad det verkligen är. Trots att jag valt att kila iväg på bio utan sällskap blev jag allt lite avis på alla de par och grupper som samlas för att sen snacka skit på nåt närliggande kondis. Jag övervägde att tröstköpa mig ett paket LOOK, men insåg att jag är fattig. Ikväll ska jag käka tacos med familjen för att sen stanna hemma framför teven. Det är det bästa alternativet, både ur ekonomisk och hälsoriktig synpunkt. Men det är svårt att inte gnäll. Det känns ju så gött att få gnälla.

Inga kommentarer: