söndag, februari 25, 2007

Take a walk take a valium-pill

Lönen har kommit. Men den försvann snabbt. Efter skulder, hyra, några ale på Lokal och ett medlemskap i Cinemateket har jag inte råd att köpa de där böckerna från Adlibris som jag bestämde förra månaden. Fuck. Dessutom är det alldeles för regnslaskigt för att jag ska kunna ge mig ut och springa. Sånt ger mig lyxångest.
Istället tänkte jag ta söndagsbadet snart, piffa till mig och kila iväg till Capitols visning av ”
Feber”. Ikväll är det sjätte avsnittet av ”Playa del Sol” också, vilket faktiskt är värt att se. Jag grämer mig lite över att jag missade ”Green Wing” i fredags.
Mitt under Andreas Johnssons låt ringde Aurora och mer eller mindre övertalade mig att gå ner till Kings Head. Visst spolierade det min ”hemma framför teven”-planer men det var det faktiskt värt. Det var en sån da då hela Majorna/Linné var där och hälsningsfraserna flög som projektiler genom alkoholångor och cigarettrök. Tro det eller ej så lyckades jag i alla fall säga nej till utgång Jag kom hem vid halv tolv och däckade med ”Egogirl” över ansiktet. F.ö. en ganska röten bok.

Inga kommentarer: