lördag, februari 17, 2007

Post memorium

Efter en lagom dos kvällstidningsrubriker, Aftonbladets korsord, min cuorn- och svampstuvning med rotfruktsgratäng och den ekologiskt framställda Åbro jag stillat törsten med kom den där tomma känslan krypande. Det där ”vad har du åstadkommit idag?”-tänket som kan sabba vilken stillsam lördagskväll som helst. För det spelar ingen roll hur jag gör; om jag låser in mig själv med böcker i 48 timmar eller om jag ränner runt på Andra Långgatan full som en kastrull och panikskrattar, så fort jag slappnar av blir det så där ekande trist igen. Kallas det rotlöshet eller koncentrationssvårigheter?
Nu går Luuk igång från Örnsköldsvik och jag funderar på att skjuta mig själv. Är det konstigt att ringa till en polare bara för att tigga cigg?

Inga kommentarer: