torsdag, februari 08, 2007

UB 4 life

Larmet gick precis och en stackars kulturtjej i beige basker och Englandduffel blev högröd i ansiktet. Det har hållt på så hela dagen. I och för sig är det ingenting jag vet någonting om, men det brukar vara så. För ett tag sedan däckade jag på en av bänkarna inne på Humanisten - happy days are here again - och så småningom kom till sans insåg jag hur kulturellt och exibitionistiskt betingad cigaretten är hos mig. Igår simulerade jag en cigarettpromenad, dock utan att hitta något retligt paket Prince på marken, och vägde värkligen för mot... mot. D.v.s. huruvida det verkligen är värt att sluta röka och huruvida det verkligen är värt att röka. Kom inte på något vettigt. Bara att jag borde springa imorgonbitti.
Nu ska jag pallra mig upp till Etnologen. Eller vafan han nu heter...

Inga kommentarer: