onsdag, februari 21, 2007

snö och cigaretter

Det snöar ut. Och är kallt. Varför? Jag avskyr kyla, åtminstone den sortens kyla. Jag äger inga vinterkläder, vilket antagligen kommer leda till min förtidiga död där jag fryser ihjäl i en snödriva, på väg till jobbet.
Jag lyckades tigga ihop till två cigaretter igår. En i halvtiden under Lille – Man U (f.ö. 0 - 1, yeah) och en när jag skulle kila hem. Som straff glömde jag min väska hemma hos Felix – och för tillfället – och Olle, med gammal lunchlåda i. Annars var de fett värda. Den första mer än den andra. Underligt hur det nästan alltid är så, att den första cigaretten är den godaste cigaretten. Det slår aldrig fel, precis som det att den sista biten innan filtret bara gör en yrslig. Rök inte det. I vanliga fall brukar jag ju proklamera att den första och sista cigaretten är de godaste. Men i en duell dessa tvenne mellan kickar ju den första den andre så stenhårt.
Note to self: Rök bara en cigg.

Inga kommentarer: