onsdag, februari 28, 2007

Klockan närmar sig tio, jag sitter i lärarrummet och tjuvlyssnar

Jag plöjer igenom "återblickar och Framtidstro i Majorna" av Kerstin Gunnemark - tentan är på torsdag - samtidigt som jag räknar matte med 7D och har PA med Måsens förstaklassare. Dessutom är jag sjuk. Halsontet från i måndags har eskalerat till en täpt näsa och en disorienterande yrsel, men vad gör man inte för lite klöver. Med det mottot får nog Friends in needs slagdänga "Alla vi" bli dagens låt. Tiden blir mer och mer dyrbar, och oavsätt vad Lars Winnerbäck vill påstå får man mer av den över om man taxerar högt. Man kan till och med krischa in lite love making om man är tät. Så säger Fröding och Fröding kan väl knappast ha fel. Jag har varken tid eller kärlek, och absolut inga pengar. Jag har ett paket cigaretter som ligger brevid skivspelaren, ett stökigt rum med vissna kaktusar och en molande huvudvärk.
Tänk alla spännande saker man kan få reda på bara genom att spetsa öronen. För det behövs ingen cash. I förra veckan fick jag t.ex. höra om en korsning mellan fjäderfä och falk som tydligen avlas på någon grekisk ö och ger monstruäsa kycklingar med gripklor och kroknäbb. Avkomman är dock infertil, som tur är. Det låter annars om en art kapabel att ta över världen. Jag har även lärt mig att en föredetta klasskamrats farfar var en känd finsk brottare.

Inga kommentarer: