torsdag, november 22, 2007

En eftermiddag på biblioteket II

Idag passade jag på att svänga förbi min blivande bostad och fylla i papper och signera signatur. Stacey öppnade dörren och log sitt välkomnande leende som påminner en om hur bortglömd tandhygienen är i detta land. För första gången i mitt liv fick jag äran att skriva en check. Vuxenpoäng!
I ett ögonblick av hurtighet beslutade jag mig för att promenera till universitetsområdet. Solen låg lågt över de gröna kullarnas kala trän. Vid en rondell sjöng några småfåglar i buskaget och luften var friskare än på länge. Djupa andetag verkade nästan få baksmällan att släppa: blicken blev skarpare, tanken klarare. Dock hade jag kvar brännandet av gammal fylla i halsen. Med lätta steg kunde jag lämna den jagande känslan av hopplöshet bakom mig. Precis som regnet igår natt skölde mig nykter blåste nu de lätta brisarna mig tom. Det luktade vår. Vädret är lika mano som jag.
Dagens låt: "Behind the mask" - Señor Coconut

Inga kommentarer: