torsdag, november 22, 2007

En eftermiddag på biblioteket

Frossandes i musikkuriosa surfar jag runt och läser på diverse bandsidor, men hjärnan är för mosig för att kunna ta in något. Gårdagen tog nästan knäcken på mig. Efter matchen drev vi runt till bar efter bar, drack öl efter öl, snackade Bajen vs. RIK. Vi stannade till sent på något ställe nere vid stranden. Vissa drog därifrån lite tidigare än andra och jag tillhörde de andra. Efter ett tag blev det ändå dags att dra och jag kände ett visst ansvar att meddela de som intagit dansgolvet, för att sen gå på muggen. Då jag kom ut fren urinoaren upptäckte jag att det var öde och tomt i hela lokalen. Vart tog alla vägen undrade jag kort, innan jag tog en uppfriskande promenad genom en mörk kuststad.

- Mats, jag känner mig som du ser ut

Inga kommentarer: