fredag, november 16, 2007

Friday on my mind

Jag förstår inte vad jag oroade mig för - jag är ju ett geni - och dessutom vär provet nästan exakt den exempeltenta jag övat på. Skrev den på mindre än fyrtio minuter, sen blev det raka vägen till Wetherspoon för en välförtjänt öl. Nu sitter jag på The Westbourne i min ensamhet och väntar på att köket ska öppna. De spelar "Slow moves" med Jozé Gonzáles. Senar ikväll ska jag kolla in ett band som heter Turbowölf - de är inte så illa som bandnamnet ger sken av. Det blir min första spelning sen The Mummers för nästan tre månader sedan.
Ölen jag dricker är knappt en folköl och jag kan inte låta bli att känna mig lite lurad när vetskapen om att Harvey's är slut nådde mig. Men varför gnälla när jag har all anledning att fira. Morgondagens VOC/MCT-test har mitt medvetande redan raderat ut och ikväll och även om det känns extra ensamt just nu, när paret i rummet bredvid mitt ligger och flämtar, kan jag inte låta bli att tycka att världen ler lite åt mig. Om två veckor kommer Elsa och då blir allt frid och fröjd igen.

Inga kommentarer: