tisdag, december 11, 2007

Hey man, cool man

Det blev en kväll med Champions league, Golden Virginia, Stella Artois och allmän ungkarlsmissär. Inte så att jag klagar, jag har saknat det. Det är bara morgondagen jag grämer mig för. Jag vet vad som väntar: en klocka som ringer vid sju, ingen frukost en cigg, ,ett avsnitt "Frasier", två cigg, ett avsnitt "Frasier", tio minuters väntan på busshållplatsens minusgrader med förlite iPodbatterier och en dödstrist tenta. Sen kan jag äntligen ta första bärsen.
Dagens playlist går på repeat. Jag kan inte somna och dendär gnagande vardagskänslan av för mycket kaffe och för lite stimulans har gripit tag i mig som om jag vore sjutton på nytt. Nattsudd och populärkultur tycks vara det enda som driver mig nu för tiden. Kanske borde man söka jobb på en tabloid. Sälja själen, köpa min kärlek för pengar. Sjung vackert i skorrande strängar.

Inga kommentarer: