fredag, december 14, 2007

I've got Friday on my mind

Ciggen är slut, pengarna har sinat, mörkret har lagt sig och de flesta har åkt hem till Sverige. Jag har kollat igenom mobilen efter någon att skicka SMS till och insåg att jag har typ tre nummer allt som allt. Egentligen är jag inte speciellt sugen på att dra iväg och göra något, men inte heller lockar ytterligare en decemberkväll framför SVT:s PLAY, så det blir nog Providence som vanligt. Det är väl dags att börja peppa lite: Dire Strait, Kristofferson, The Knife, Pontus & Amerikanerna, Lasse D o.s.v.
Jag har damsugit hela nedevåningen och försökt skura toaletten, men som vanligt i England är det där med hushållsarbete inte så överprioriterat och det fanns varken hink eller toaborste och jag kände mig inte jättesugen på att krypa omkring på knä med en scotsprite. Däremot damsög jag bort all spindelväv i taket. Imorgon ska jag försöka komma upp i någorlunda kristlig tid. Sova till tolv varje dag kan inte vara bra för själen. Speciellt inte när man ligger kvar till fyra.

Inga kommentarer: