måndag, december 17, 2007

Kyla och bitterhet

Det drar in orkanvindar från Engelska kanalen och minusgraderna har slutligen letat sig hela vägen ner till kustlandet. En höstdag i december med vissna rosor och plastpåsar som täcker tomten. Överföringen jag gjorde i torsdags har fortfarande inte registrerats på mitt konto. Jag har ingen aning om hur jag ska göra med betalning av hyra eftersom jag inte heller tycks kunna skapa någon Internetbank. De senaste veckorna har hallt mer eller mindre faljerat. Något som skulle bli en tida av ekriation och glädje har omvandlats till något av det stressigaste och mest påfrästande i mitt liv.
Det är förvånandsvärt hur dåligt saker och ting fungerar i det här landet. Jag funderar nästan på att ge upp och bränna ner kåken för att slippa allt sånt här. Jag hade de perfekta julklapparna, fast de kan jag inte köpa med tanke på att transaktionen tömde även mitt svenska konto. Såå. Jag ska göra en kopp te, steka ett ägg och krypa ner under täcket och inte komma fram förens bussen till Pool Valley svänger förbi imorgon eftermiddag. När kommer lugnet efter stormen?

Inga kommentarer: