måndag, december 24, 2007

Rött

Dagen till ära började jag frukosten med att bloda ner hela bordet. Sällan får jag näsblod, men idag var tydligen lägligt. Dessutom har jag den senaste tiden börjat skära mig när jag rakar mig - det har i mitt femåriga regelbundna rakbladsnyttjande inte varit någor problem tidigare - och idag var inget undantag då jag stod och avlägsnade mitt tämligen omanliga fjun från hakan. Färgen röd symboliserar så fruktansvärt många vida skilda ting. Jul och fruktbarhet, passion och erotik, krig och elände, värme och hat, skräck och förtjusning. Eller i mitt fall otur och klantighet. Jag bär inget rött plagg idag. Det är dock en diskret röd söm på oket på min skjorta. Det är inte så tacky som det låter. Dessutom har jag kofta över.

Update:
Nyss skar sig morsan i tummen.

Inga kommentarer: