söndag, december 23, 2007

Jag kollar på klipp med Nils Liedholm och undrar varför det alltid var bättre förr

Morsan spelar julskivor som det inte fanns någon morgondag, det är Lennon och Triad för hela slanten. På tvåan spelar Harriet Andersson och Per Myrberg i Doris Lessings "Tigerleken". Jag har alltid farsinerats av hur rationaliserade bråk är i litteraturen. Alla säger så smarta och välformulerade saker. När jag är förbannad kan jag inte tänka och det är först i efterhand jag inser alla fyndigt bitska saker jag kunde ha försvarat mig med.
För bara några år sedan innebar julen att hela familjen började julstäda en hel vecka innan julafton. Mitt bidrag iår var att jag igår morse tömde diskmaskinen. Det där med julstämning sitter i för sig väldigt mycket i huvudet. Jag har knappt varit ledig och därför inte hunnit aklimatisera mig till hela den fröjderfulla högtidshelgen. Och precis som de senaste åren kommer väl mysighetsfaktorn att höjas någon gång i mellandagarna. Jag har inte ens någon adventsstjärna.

2 kommentarer:

cam sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
cam sa...

jag såg den snörpliga milan-förlusten på kingan nyss, men jag inser att jag kanske missar el clasico för jag ska hem och de har inte tv4 sport!!!!

Men olle och co sitter nog kvar där..
vi ses på juldagen, då är det du och jag med en whiskey som gäller, fo shizzle!

God jul!