tisdag, december 18, 2007

Ready to wear

Ryggsäcken står i hörnet, full av Shakespeare och Fitzgerald. Alla småpryttlingar och viktigheter nedpackat. Jag har kollat in tidtabellen och bestämt mig för vilken buss jag ska ta. Nu ska jag bara varva ned och ställa in mig på att lämna England. Det är ingen jättestor grej egentligen med tanke på att jag kommer tillbaka i januari, fast resa har alltid haft en speciell laddning för mig. Spelar ingen roll om jag bara ska ta pendeln in till London eller vidare mot Paris, Krösatåget genom Småland eller flyget till Stockholm, färjan till Finland eller buss mellan Riga och Warzawa. Jag vet inte vad det beror på, men det är en exalterande spänning som ligger i luften så fort jag äns tänker på att åka någonstans. Rastlös rotlöshet. Snart kanske jag hamnar någonstans där jag kan slappna av.

Inga kommentarer: