onsdag, december 05, 2007

Lata dagar

Stacey kom hem någon timma efter att jag gått upp. Jag hade hunnit dricka första koppen kaffe och ta en cigg framför "Whose line is it anyway?" och städa upp efter gårdagens slag. Nu glider jag runt i mina badmintonshorts och vinröda jacka från American Apparel och tänkte köra maraton med årets julkalender. Efter många om och men lyckades jag tillslut ladda ner Real Player, fast nu är problemet att volymen tycks ha ballat ur. Dock inget jag orkar engagera mig i förtillfället.
Förut hittade jag en nyckelpiga i sängen. Jag försökte ta en bild på den men min kamera är för dålig och den vägrade stanna för en pose. Jag släppte ut den i kylan istället, fullt medveten om att den antagligen kommer att frysa ihjäl. Fast här inne hade den bara dött en plågsam död av rökskador. Eventuellt bli ihjältrampad av en toffla.
Äntligen känner jag mig som hemma, även om det blir lite tomt utan Elsa här. Äntligen kan jag glida runt i kalsongerna hela eftermiddagen, dricka öl framför teven, snacka skit med kombosarna, steka ägg eller bara ligga i soffan utran att känna mig ivägen. Alla här verkar väldigt avslappnade. Med det mesta. Jag får bara inte göra det till en vana att röka innomhus.

Inga kommentarer: