lördag, december 15, 2007

Vafan ska man ta sig till när man inte längre har råd att köpa julklappar?

En lördag i snooker och cigeretters tecken. Gatljusen har tänts och elementen har sats på. I vardagsrummet sitter Stacey fortfarande i morgonrock, jag är oduschad och hopplös. I onsdags tog jag ett kontobesked som sa att jag hade över £100 kvar. Något förvånande men ytterst tacksamt. Igår tog jag ett nytt kontobesked. Då stod det -£191. Nu är jag deprimerad och misserabel och har suttit framför datorn och teven om vart annat.
Jag hade lovat Elsa en hyffsat fin julklapp, jag hade lovat mig själv en ny skjorta inför nyår, jag hade lovat att komma hem till jul. Nu har jag fan inte ens pengar till bussbiljetten som ska ta mig till Gatwick. Men det är väl så det ska vara. Det där med regn efter solsken är skitsnack. Det är åskmoln efter solregn.

Inga kommentarer: