fredag, december 07, 2007

Insomnia

Som vanligt en natt till en fradag sitter jag uppe och räknar timmar. Jag har sagt godnatt, släckt lyset, varvat ned men ändå är det något som gnager mig. Det som under dagen och kvällen varit en lättnadskänsla har helt plötsligt vänt och börjat plåga mig. Nattmaran som rider mig i vaket tillstånd, inbillningar och övertolkningar, vardagsångest och rädslan för att inte ha något att göra under helgen. Ja, allt påhitt som kan tänkas för att kunna tycka synd om sig själv.
Idag gick jag över till att rulla egna cigaretter. Har suttit hela kvällen och rullat och pressat ner dem i ett gammalt Lucky Strike-paket så jag slipper den där gulnande äckelskänslan på fingrarna. Nu sitter jag uppe med min playlist bara för att kunna säga "I smoked my brain the night before on cigarettes and songs that I've been picking". Vit, manlig, självömkande låtsas-rock'n'roll leder mig genom de sista timmarna av sömnlöshet.

Inga kommentarer: