fredag, januari 18, 2008

Damn TV4

Det gick bra för Sverige igår; något jag inte kunde ta del utav. Jag satt i över en halvtimma och försökte leta upp någon sida som kunde tänkas streama matcherna. Jag hittade en site som skulle visa Danmark-Norge, fast sen funkade inte programvarorna som de skulle och med tanke på min tekniska kompetens orakde jag inte ens försöka mer. Istället höll jag mig uppdaterad via GP:s hemsida, som visade sig ligga någon timma efter. Men vad gör det mig som inte vet någonting.
De verkliga problemen uppstod imorse då jag ville se lite klipp från matchen. Tydligen har SVT inga rättigheter att visa bildupptagning. Fair enough. Men varför TV4 envisas med att vägra lägga upp sina sportnyheter är ett jävla mysterium. Vafan ska jag ta mig till nu då? Jag för trösta mig med att ligga inne och kolla på nedladdade avsnitt av "Big Love".

Inga kommentarer: