måndag, januari 21, 2008

Den eviga väntan

Jag har sprungit in och gömt mig på universitetets bibliotek, om dryga timmen har vi inskrivning. Det känns faktiskt trevligt att vara tillbaka. Man känner igen dofter och ljud, man behöver aldrig tveka om man ska någonstans, det är till och med så att jag får för mig att vissa ansikten är bekanta. Egentligen är jag inte det minsta förberedd, jag har inte ens fått mitt CSN; jag borde inte vara speciellt pepp, men jag kan inte hjälpa det.
Vi promenerade hit, Elsa och jag. Det var nog vad som behövdes för att komma ur den vinterlånga dvala jag befunnit mig i. Nu är jag återigen redo. Våren nalkas och jag fick till och med knäppa upp rocken den sista biten. Om det inte bara hade varit för att jag måste vänta så länge på att få börja.

Inga kommentarer: