fredag, januari 25, 2008

Friday noon river

Mitt inne i vildaste festscenen i "Breakfast at Tiffany's" sitter jag i soffan av skinnimitation, slösurfar runt och läser lite bekanta bloggar. Jag övertalade Elsa att skolka från fonetiklektionen, vi tog en fri fredagsmorgon istället. Det är inte det bästa att göra i min säng. Engelsmännen har inte riktigt lärt sig konstruera sängar. Av någon anledning tycker de att det verkar praktiskt med spiraler som sticker ut från alla håll och kanter och beddmadrass har de inte hört talas om. Det är lite som att sova på en rullstensås. Det gör jätteont i ryggen; Audry Hepburns tolkning av "Moon river" är inget plåster på såret.
Till frukost tänkte jag bjuda på gröt. Köksgeråden i det här huset är dock inte av bästa kvalitet och om man lyckas få tag på en ren kastrull är det ingen garanti att det går att laga mat med den. Gröt tycker man dock inte ska vara några problem. Jag har nog aldrig misslyckats med gröt innan, men den på något vis blev innehållet i grytan snarare en rostad röra än Scottish porridge. Ingen bra start på dagen med andra ord.
Strax ska jag iväg till terminens första ordentliga lektion. Det ska bli skönt att äntligen få komma igång; inte för att jag är förberedd utan mest för att jag är trött på att vänta. Teet har kallnat.

Inga kommentarer: