måndag, januari 07, 2008

En gräsänklings dagbok

Strax efter sju imorse dundrade mina föräldrar in i mitt sovrum. Ingen sjöng, vad jag minns, men det tog ett tag för mig att få grepp om tillvaron. Några hundringar från släkten, ett gäng skivor jag beställt från Silence via min moster och en kopp kaffe. Sen stressade de iväg, Elsa och jag somnade om. Vid niotiden vaknade vi igen, skyndadetill Kungshöjd där Elsa skulle packa och jag mest vara ittiterande och ivägen. Lite efter ett skildes vi åt.
Jag har suttit och ätit pepparkakor med Stilton, löst korsord och lyssnat på Paul Simon. Efter någon timma kan även det bli trist. Nu är jag mest uppgiven, trött och ensam. Jag bider min tid, snart blir det väl kväll och man kan knalla ner till King's Head och hälla i sig en öl eller sju (alla är härmed inbjudna). Om mindre än två dygn är jag tillbaka i England igen. Där är det lika grått och regnigt men färre spårvagnar.

Inga kommentarer: