söndag, januari 27, 2008

Lägeskoll

Det tjuter i öronen. Av okänd orsak går det inte att få tag på öronproppar i detta landet, vilket i sig är ytterst märkvärdigt med tanke på den höga ljudvolymen i de offentliga lokalerna. Igår blev det Pav Tav à la 60-tal och sprängda trummhinnor. Idag är det bakisfrod på schemat och något som kan bota min förkylning. Hela huvudet känns uppsvält. Egentligen borde jag tvätta också, med tanke på att jag är inne på det näst sista paret kalsonger. Men det kan vänta. Att röra sig är inte så uppskattat men jag måste ta mig in till stan och inkvartera Elsa i sitt nya boende.
Tydligen har Joel blivit av med sitt boende, med tanke på att hans flat mates glömde berätta för honom att hyresvärden inte fick känna till hans närvaro. Så när han gick och frågade om han fick kolla på lägenheten ringde hon mäklarfirman och det blev ett himla liv. Således måste han bo kvar hos Emy och Elsa för en tid framöver. Det kommer vara en intressant dimma av alkoholångor efter våra utekväller, då fyra bakfyllesvin vaknar morgonen efter och luktar spritandedräkt.
Inlämningsuppgiften är klar och jag har bara lite intensive reading kvar att gör. Lätt som en plätt - dock inte speciellt lockande. Vi funderar på tacos ikväll, sen kanske man kan klämma "Zoolander". Det är konstigt hur jag lyckats undvika att se den. Sen borde jag påbörja min nyinköpta Oscar Wilde-biografi.

Inga kommentarer: