söndag, januari 13, 2008

En gräsänklings dagbok V

Tom och Stacey drog hem lite vänner igår. Det blev en lång natt med football-highlights, X-box, THC och sluddrig engelska jag knappt förstod. Vid tvåtiden gick jag och la mig, men jag hörde dem hålla igång vid halv fyra då Elsa ringde och sa hej. På något sätt lyckades jag sova i nästan tolv timmar. Det kan inte vara bra.
Istället för att skriva CV har jag suttit hela eftermiddagen och kollat in hadbollsklipp på SVT Play och lyssnat på veckans låtlista:
"You Can Call Me Al" - Paul Simon
"Telephone Call From Istanbull" - Tom Waits
"Emily Kane" - Art Brut
"Jonnie" - Kal P Dal
"Love Or Hate Me" - Lady Sovereign
"Tweeter and the Monkey Man" - Traveling Wilburys
"AT&T" - Pavement
"Golden Cage" - The Whitest Boy Alive
"Min idol" - Cacka Israelsson
"D.A.N.C.E" - Justice
"Alfie" - Lily Allen
"Dance and Boogie" - The Pipettes
"Do What You Whant" - Ok Go
"Jimmy" - M.I.A
"Wilbury Twist" - Traveling Wilburys
"Step Into My Office, Baby" - Belle & Sebastian
"
Sabotage" - The Beastie Boys
"2006" - Hello Saferide
"Här kommer lyckan för hundar som oss" - Håkan Hellström

Inga kommentarer: