lördag, januari 26, 2008

Gyllene helg

Min argumenterande uppsats ska att handla om huruvida brottslingar ska ha rätt att rösta. Jag kommer påstå att det vore ett brott mot allt vad demokrati heter om de förbjöds att delta i val. Det är inte så provocerande och aggitativt kan tyckas, men jag orkar inte lägga ner energi på något nydanande när innehållet ändå inte kommer att räknas. Jag är lite beige idag.
Problemet har dock blivit att jag innan jag tänkte sätta igång så skulle jag ladda ner den nya versionen av OpenOffice. Nu har jag suttit med det i över en halvtimma och svurit mig förbannad över att jag fick för mig att göra något så våghalsat på denna dator som verkar vara från helvetet. Jag tror till och med att jag var så dum att jag försökte mig på att installera iTunes 7.6 också. Hur dum får man bli.
Så istället för att utnyttja min lördag på bästa sätt så sitter jag och lyssnar på Goldfrapps nya skiva "Seventh Tree", som jag laddade ner igårkväll. Det är förvisso inte helt fy skam, men jag skäms lite ändå. Dessutom skiner solen i guld.

Inga kommentarer: