fredag, januari 25, 2008

Get the party started

Äntligen lite fart och fläkt på tillvaron. Inte nog med att föreläsningarna startat på riktigt (man kan inte riktigt räkna filmvisningen av "Hamlet" (-48) till en lektion), utan vi har även fått helgen på oss att skriva en Arguing Essay. Visserligen bara på 300-400 ord, men ändå. Det kan vara precis vad jag behöver för att komma igång. Självklart har jag inte fått skrivit den där CV:n än, vilket gör att jag inte kan ragga jobb när jag går på stan imorgon och därför ej heller kan unna mig några byxor. Fast då jag ändå kommer tvingas sätta mig vid datorn och öppna min ordbehandlare så kan jag ju lika gärna låta den vara uppe så länge att jag hinner plita ner lite jobbreferenser plus personligt brev. Utsikterna verkar lysande.

Inga kommentarer: