torsdag, januari 10, 2008

En gräsänklings dagbok III

I hopp om att bota min ångest över att ha vaknat vid tolv och legat inne hela eftermiddagen fick jag för mig att jag skulle ta en promenad i det gemytliga duggregnet. Eftersom jag ändå behövde handla så beslutade jag att promenaden skulle leda mig till Sainsbury's. Med Pavements "Wowee Zowee" i hörlurarna knallade jag ned för Moulsecoomb way och betraktade mina grannkvarter. Visst blåste det lite väl obehagligt högs uppe på krönet men det skulle säkert gå över, inbillade jag mig. När jag var längst ner vid Lewes road och insåg det inte skulle börja regna mindre - snarare tvärtom - och att jag hade dryga två miles att gå längsmed den tvåfiliga leden. Inte lät jag mig nedslås av det utan bestämde mig till och med för att cirkulera lite i Bates Estats. Dock tvang mig ovädret att omverdera mina intressen och jag la långa benet före för att inte bli hlet genomsur.
På det stora matvarehuset strosade jag omkring ett tag innan jag upptäckte att de hade billig avokado. Jag köpte Scottish porridge, tvättmedel, munskölj, små squashar men hittade inte solrosfrön och glömde av vad rotselleri heter på engelska. Hela kalaset gick på £ 17.78 + enåsjuttio som jag pungade för bussresan hem eftersom jag inte ville gå hem i ösregnet. Trots att jag var hungrig och saknade inspiration till att laga någonting kul kom jag innanför dörren glad i hågen och gjorde en grym spellista i iTunes:
"Min idol" - Cacka Israelsson
"Tweeter and the Monkey Man" - Traveling Wilburys
"AT&T" - Pavement
"Golden Cage" - The Whitest Boy Alive
"Bittersweet Bundle of Misery" - Graham Coxon

Inga kommentarer: