torsdag, mars 08, 2007

Ang. vårens ankomst

Gissa om seminariet var inställt. Fan ta vårt högteknologiska samhälle där folk förväntas hålla sig uppdaterade via kursportaler och annat Internet-tjafs. Det är socialdemokratins fel alltihop! Tacka vet jag konservatism, stenografi och läskpapper. Det enda positiva utav hela situationen är att jag får chansen att se första avsnittet av ”Dr Who”. Har aldrig sett originalet men så lite av den nya versionen när jag var i Manchester senast.
Apropå
en artikel i Göteborgs Posten så såg jag faktiskt ett gäng snödroppar i en rabatt inte långt härifrån. Var exakt minns jag icke, men jag blev varm inombords. Blotta åsynen av dessa vita små spröda lökväxter väckte den sedan länge slumrande passionen och bäddade in, likt ett påslakan stoppat med amaryllis, mitt hjärta av sten.

Inga kommentarer: