måndag, mars 19, 2007

Söndagskrysset

I hopp om inre frid och upplysthet gick jag igårkväll ner till Kings Head för att dricka en stilla öl och i godan ro lösa korsord. Att personer som dricker ensamma utstrålar en form av mystisk dragningskraft trodde jag var en myt – tänk på de utslagna stammisar på alkishaken, de lämnas alltid ifred. Dock verkade jag vara intressantare. Först presenterade Sebastian, elektronikstuderande i Karlstad, sig och sen kom det fram en tjej som tröttnat på sitt engelskspråkiga sällskap och det slog mig att hade jag varit full skulle jag börjat limma på henne. Det var skönt att jag inte försökte. Hon hjälpte mig bara med korsordet.
F.ö. missade jag Kris Krisofferson spelning i Konserthuset. Hade varit ball. Han satte djupa spår i mig då han lirade på Hultsfred -04.

Inga kommentarer: