måndag, mars 05, 2007

Bad hair day? Bad hair!

Asylpolitik och dansband genomsyrar kvällens sändningar i kanal ett. Länge har jag funderat på en karriär som hallåa. Undra om jag skulle göra mig? Jag tror nästan det. Jag har hyfsad utstrålning och är bra på att bända orden till oigenkännlighet. Fast man ska ju vara folklig och lättförstådd. Jag är folkskygg och missförstådd. Dessutom fortsätter Aftonbladet att ge mig mindervärdeskomplex och prestationsångest. Jag klarade inte av korsordet heller.
Snart ska jag bädda ner mig i sängen och försöka läsa lite etnologiska studier innan jag idiotglor menlöst på TV8 och ”Studio Virtanen”. Jag måste bara bädda och ställa in kanalen först. Frågan är om jag ska låta MTV ligga kvar på åttan eller byta plats. Vilket skapar mest förvirring?
Mitt hår är ett yrväder. Det borde någon göra något åt. KOLLA KOLLA verkar vara en ball salong, men jag har fan inte råd att punga ut 450 kalla för att bli rufsad lite i kalufsen. Jag är fattig och miserabel med ovårdad frisyr. Jag tror inte man får kalla mitt trassel för frisyr. Inte ens likna det vid något åt det hållet. Nagel i ögat möjligtvis.

Inga kommentarer: