onsdag, mars 07, 2007

Föresvävande luftslott

Det där med att googla sitt eget namn kan vara ett tidsfördriv att dö för, men inte om man har ett ovanligt namn och få anledningar att leta. Jag har en sökträff. En PDF-fil från bostadsrättsföreningens kvarterstidning. Tidigare låg det även uppe ett matchreferat där det förklarades att jag fått avbryta eftersom jag tappade min lins.
För några dagar sedan drömde jag om Manchester. Eller, jag tror det var Manchester i alla fall. Det var gemytligt, fullt av snygga människor och regn – allt man kan begära av ett kulturmecka. Nu är det verkligen upp till mig att förverkliga mina högtflygande planer. Jag kan inte sitta hemma i fåtöljen hela livet och glo på gamla Premier-repriser på när ”The Reds” tar ligaguld. Jag ska dit, igen. Jag ska dansa och slåss, igen. Jag ska pissa på Holy Name Church, igen. Men den här gången ska jag inte bo på ”YMCA”, som det kallas. Jag ska skaffa en lya längsmed Deansgate och ett jobb på Vinyl Exchange. Regnet ska falla och tågen ska dra förbi. Raj ska komma för bi någon gång i månaden och vi ska göra stan osäker. Gå på universitetets klubbar och mucka gräl med de svenska banden. Livet ska leka.

Inga kommentarer: