fredag, mars 16, 2007

En vecka till löning

Pank som jag är gick jag och köpte böcker. Fast det var bra, tror jag. Annars hade jag nog bränt pengarna på cigaretter och stor stark. Säga vad man vill om kortsiktig tillfredsställelse – jag gillar det! – men nu fick jag 9 böcker för 120 pixipaler. Myrorna kan ha sina små hemligheter. Visst, det är inte Mynt och musik-pris, däremot är det lysande titlar. Det var nog den dära antologin som fickd et att rinna iväg. Jag plockade på mig flera band av Fröding, två Karlfeldtvoymer, nåt Moa Martinsson och en Victor Hugo. Kände mig sjukt pretto när jag gick därifrån med Jens bredvid mig, som hade köpt en biljardslips.
Nu ska jag hjälpa honom med något fotoprojekt. Han ska ta bilder för Sony Ericsson Japan (sjukt seriöst!!), han behöver brainstorm angående snygga platser. Gärna något med geometri. Olle frågade mig om vi fick dricka öl samtidigt. Jag svarade att han inte kan förbjuda oss.

F.ö. blev det stekt aubergin.

Inga kommentarer: