torsdag, mars 22, 2007

Vart tog allt vägen?

I vanlig ordning sitter jag på Universitetsbiblioteket och nördar mig. Hit styrde jag kosan direkt efter att jag var klar med att förklara för ett gäng nior vikten av att emotionellt beröra publiken då man håller tal. Hittills har jag hunnit med att läsa om de materiella perspektiven i etnologiskt fältarbete, samt lite om narrativets tolkningsmöjligheter - antingen väljer man att ta historien för vad den är eller så blir man poststruktualistisk och accepterar historien som den alternativa verkligheten, typ. Snart ska vi äntligen prata om det där med kön och generationer, som vi skulle tagit upp för flera veckor sedan. Tror jag.
Fortfarande har vi inga spår av Pers och mitt paket. Får jag tag på den jäveln som sitter och lyssnar på mina skivor... Annars kan vi ju vara glada över att det var det värsta som hände på hela resan. Det och när vi hamnade i slagsmål.
På mitt konto finns fortfarande inga spår av annalkande lön. Brukar det inte stå några dagar innan? Sjukt nojjigt. Jag behöver pengar! Det känns som någon har slarvat bort alla mina timtjänstgöringsrapporter. Säkert bara för att de bytte formulären i år.
Snart skymmer det och hemvägen kommer inte alls bli en sådan där trevlig vårpromenad i eftermiddagssolen. Men jag kommer få se "Dr Who".

Inga kommentarer: